Vademecum AudiolubaAudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Artykuły, recenzje, opisy, poradniki
Awatar użytkownika

Sofokles
Czeladnik Audiolub
Posty: 295
Rejestracja: wt 30 kwie 2019, 17:14

#16 AudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Post autor: Sofokles » wt 17 gru 2019, 19:44

Tak z ciekawości jedynie zapytałem, bez obawy. Sądzę, że to mocno basowy zestaw, ale może się mylę. Absolutnie nie mam na myśli ocen preferencji i co kto lubi. Każdy czerpie przyjemności swoimi drogami i chyba to jest najważniejsze ???

@Mały 75 , ja tam swoich nigdy nie sprzedam, bo okazyjnie je kupiłem i już kiedyś pisałem, że nigdy takiej kasy bym nie położył. Sprzedam za pół lub mniej swojej ceny i nawet na garaż nie starczy.
A ten kolega, co przezywa moje kolumny słucha na jakiejś padace :mrgreen: ale jak lubi to jego sprawa haha (żartuję, to nie padaka).

Wracając na poważnie do tematu. Marka kolumn co testował @Simpson nic mi nie mówi i nigdy o niej nie słyszałem, ale kiedyś z ciekawości zobaczę co one potrafią. Rozrzut ceny duży, a te Figaro to chyba jedne z tańszych.
Problem z kolumnami w tych cenach jest taki, że dobrze im zapewnić solidny napęd, kable, źródło- przynajmniej pasujące klasą. No i cena winduje i to nie mało. W całości już się nazbiera konkretniejsza sumka. A jak jeszcze dołożyć jakieś ruchy w adaptacji. Kilka dyszek się nazbiera, a to przecież nie mało.
To co piszę na forum audiolub.pl jest moją prywatną opinią. Nie każdy musi się z nią zgodzić, nie każdy musi się z nią niezgodzić.

Polecam tekst o „Wróżbitach w audio”: viewtopic.php?f=5&t=932#p12895


Audio-Pan
Początkujący Audiolub
Posty: 46
Rejestracja: czw 13 cze 2019, 10:45

#17 AudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Post autor: Audio-Pan » wt 17 gru 2019, 21:19

Ten drugi na odsłuchu to chyba ja tak ? Też się wprosiłem na odsłuch. Nie jestem mówcą i nie potrafię tak sprawnie opisywać wrażeń. Pamiętam na tegorocznej Audio Show kolumny Klipsh (duże monitory stojące pod kątem na ziemi). Pamiętam, że ten dźwięk mi się na wystawie bardzo podobał, w cenach dla zjadacza chleba. Te kolumny kosztują kilkanaście tysięcy, nie pamiętam do czego były podłączone, ten dźwięk był dla mnie jakimś odniesieniem do zestawu u @Simpson
Klipsh na wystawie grały bardzo dobrze i nie kosztowały pół miliona, ale trochę dźwięk był męczący na dłuższą metę. Grało to tak trochę górą, ale bas też był słyszalny i dobry. Mimo to, było to coś dobrego.

U Simpsona to co pamiętam to swoboda grania, duża-szeroka scena i równowaga dźwięków. Długo nie słuchałem, ale o zmęczeniu dźwiękiem nie mogę powiedzieć. Tą swobodę grania zapamiętałem. Dźwięk lekko oddany, ale dynamicznie i sprężyście i słychać było, że to nie tanie głośniki. Wszystko było słychać dobrze, wyraźnie i równomiernie. Chyba bym ciałbym mieć u siebie tak grający zestaw. Pełen relaks.

Ja bym taki przekaz nazwał przekazem nie pod publiczkę. Każdy utwór słuchało się z przyjemnością. Nie było petard jak w sylwestra (nie wiadomo skąd), efektów specjalnych i nieprzewidzianych wyskoków. Brzmienie skierowane bardziej do odbiorcy melomana, niż do młodego zadziory, który chce co sekundę, by przy uchu wybuchła petarda. Ale jak posłuchałem trzy utwory rockowe to chyba mógłbym zmienić zdanie co do ich lekkości, bo rocka to na pewno lekko nie oddały. Grały ciężko, tak jak rock powinien być grany. Szpony orła i pazur tygrysa był.
Szkoda, że nie mogłem dłużej posłuchać. Bardzo ciekawe muzycznie. Półtora godziny to za mało dla ich dokładnego poznania, ale klasę mają.
Gratulacje za recenzję. Ekstra napisane.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Simpson
Administrator
Posty: 1684
Rejestracja: wt 05 wrz 2017, 16:10
Lokalizacja: Olsztyn

#18 AudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Post autor: Simpson » wt 17 gru 2019, 21:49


Nikt się nie wpraszał, każdego chętnego zapraszałem.

W ten dzień był jeszcze jeden kolega, ale on nie jest na forum zarejestrowany. Kilka razy go namawiałem, by się zarejestrował, ale zarobiony i nie ma czasu. Jego przemyśleń nie będę zamieszczał, bo to bez sensu. Może kiedyś sam napisze.

Namawiałem na wizytę jeszcze jedną osobę (obecną dzień wcześniej przy gorszych warunkach odsłuchowych), ale też był zarobiony ;)

Jak to w audio, co osoba to inne wnioski. I dobrze, każdy słyszy inaczej, każdy ma swoje preferencje i chyba o to chodzi. Sprzętu przeróżnego w bród, także każdy coś dla siebie znajdzie. Namawiam jedynie do testów w swoich warunkach każdego sprzętu przed kupnem. Daje to obraz jakiego się nie pozna z czasopism, wystaw itp miejsc.
Warto też znaleźć swoją filozofię brzmienia i pod takie preferencje przerzucać co się da ;) Ot mądry wywód :mrgreen:

Awatar użytkownika

Miles
Administrator
Posty: 502
Rejestracja: pt 08 wrz 2017, 09:22
Lokalizacja: Wałbrzych

#19 AudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Post autor: Miles » wt 17 gru 2019, 23:31

Simpson pisze:
wt 17 gru 2019, 17:19
A te dynki to nie drapią jako nowe ceny 23 -25 tyś zł ???
Nie no raczej nowe mieściły się w 20 tysiącach. 25 tysięcy to bardziej wersja limited (lepsze okablowanie wewnętrzne, lepsze rezystory w zwrotnicy, dodatkowo powlekana kopułka wysokotonowa). Więc powiedzmy, że zarówno Figaro S jak i Contour S 3.4 mieszczą się w 20 000 za nowe :mrgreen: .
Dla fanatyka czystości moralnej naga prawda to pornografia. - Andrzej Mleczko

Awatar użytkownika

Autor tematu
Simpson
Administrator
Posty: 1684
Rejestracja: wt 05 wrz 2017, 16:10
Lokalizacja: Olsztyn

#20 AudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Post autor: Simpson » wt 17 gru 2019, 23:48


No to byłoby coś....

Ale mnie bardziej ciekawiłby test porównawczy tych Dynek, ale z modelem Figaro M- temuż, gdyż docelowo te musiałbym brać na odsłuchy (Figaro S mogą być za małe do 30m2 z otwartą przestrzenią). AudioSolutions Figaro M do wyrwania będą penie w okolicy 20 tyś, gdyż ich katalogowa cena to niespełna 21 tyś.

Od osób słuchających modelu Figaro S oraz modelu Figaro M słyszałem, że przyrost jakości brzmienia w AudioSolutions Figaro M jest znaczny. Masa już nie 28 kg sztuka, zaś 41 kg. ... może być zacnie, a i cena bliższa wyrównania. Może by kiedyś - po Nowym Roku taki odsłuch zorganizować ? Tylko pytanie- gdzie ?

Pamiętam, że rok temu Dynaudio (które wspólnie osłuchiwaliśmy) zrobiły na mnie bardzo duże wrażenie.

Tak o nich napisałem:
Simpson pisze:
czw 22 lis 2018, 18:32
@Miles zaprowadził mnie między innymi do pomieszczenia Harbeth oraz Dynaudio Contour 30.

Muszę przyznać, że dźwięk w tych pomieszczeniach nie był standardowy, czy zwykły. Dźwięk tych pomieszczeń to wyrafinowanie, naturalność, klasa i nietuzinkowość. Na pewno nie brzmienie „dla mas”, zaś bardziej dla melomanów.
Te pomieszczenia zrobiły na mnie duże wrażenie, a szczególnie pomieszczenie z kolumnami Dynaudio. Ta przestrzeń i wyrafinowanie było namacalne. Kolumny w cenie lekko ponad 30 tyś zł, także nie mało. Jednak mgiełka z zaświatów pojawiła się. Szkoda, że takie drogie.

Awatar użytkownika

seb
Poszukiwacz Audiolub
Posty: 178
Rejestracja: pt 08 cze 2018, 23:44
Lokalizacja: Barczewo

#21 AudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Post autor: seb » śr 18 gru 2019, 10:16

Pociągiem to jakieś 8 godzin....

Awatar użytkownika

Autor tematu
Simpson
Administrator
Posty: 1684
Rejestracja: wt 05 wrz 2017, 16:10
Lokalizacja: Olsztyn

#22 AudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Post autor: Simpson » śr 18 gru 2019, 10:44

seb pisze:
śr 18 gru 2019, 10:16
Pociągiem to jakieś 8 godzin....
...nooo i 82 kg na plecach :?


Audio-Pan
Początkujący Audiolub
Posty: 46
Rejestracja: czw 13 cze 2019, 10:45

#23 AudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Post autor: Audio-Pan » śr 18 gru 2019, 16:35

Dobreze przeczytać recenzje z internetu już po słuchaniu kolumn. Znalazłem kilka recenzji o Figaro i wszystkie przeczytałem. Duża ilość cech o których napisali autorzy pokrywa się z moim odbiorem. Szczególnie gdy w recenzji czytam o spójnej prezentacji, swobodnym graniu ale zarazem z rozmachem, braku sztucznego podrasowaniu basu. Czytać można też o muzykalności- jednak jak rozumieć muzykalność ?

Jestem obecnie na drodze zmierzającej do znalezienia swojego stylu brzmienia. Odsłuchałem kilka zestawów, jeszcze nie wiem w którą stronę pójść, ale na chwilę obecną wiem, że wolę granie bardziej równe niż granie typu fajerwerki- wszystko różnie i na raz.
Nie wiem, czy to prawidłowość, że jeśli brzmienie jest mocno basowe to gorzej słyszy się resztę z muzyki ? Tak słyszałem na jednym z zestawów, może nie był drogi, ale bas dużo muzyki zagłuszył.

Figaro S grały wyrównanie i bardzo przyjemnym dźwiękiem w odbiorze, ale nie sądzę, że będę mógł sobie pozwolić na taki duży wydatek. Na pewno jeszcze bym je z czymś porównywał gdybym miał kupować. Słuchałem tych kolumn z ciekawości, jak grają kolumny, które kosztują taką kasę. Budżet podobny jak Klipsh na AVS, ale brzmienie inne.
@Simpson , jak będziesz miał inne kolumny w tym budżecie to dasz wcześniej informację ? Trochę kilkometrów mam i muszę wyjazd zaplanować kilka dni wcześniej.
Mam też niedaleko jeden duży salon. Też się przejdę na odsłuch, to podzielę się wnioskami. Ale ja będę celował trochę niżej.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Simpson
Administrator
Posty: 1684
Rejestracja: wt 05 wrz 2017, 16:10
Lokalizacja: Olsztyn

#24 AudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Post autor: Simpson » śr 18 gru 2019, 19:25


@Audio-Pan Śledź forum, na pewno dowiesz się o kolejnych ruchach. Na początku roku planuję bardzo ciekawy test, też bardzo ciekawych kolumn, ale to w innym wątku.

Ja przyznam się, że do Twoich preferencji dźwiękowych dochodziłem kilka lat. Na początku drogi w audio miałem zupełnie inne wyobrażenie w sprawie „dobrego brzmienia”. Po latach gust się ustabilizował, sprecyzował.

Jednakże warto nad tym się pochylić, dużo słuchać i nie ulegać szybkim wrażeniom, a dobrze własne preferencje się określi. Sądzę, że do właściwego brzmienia trzeba dojrzeć, ale to tylko moje zdanie.

Do recenzji pism branżowych mam ambiwalentne podejście. Polega ono na tym, że z częścią opinii zgadzam się, z częścią nie. A z czego to wynika ? Z wielu powodów.

Nie chcę tu pisać poematów. Za podstawę takiego podejścia wezmę warunki pokojowe. Jeden recenzent napisze, że ma precyzję brzmienia, szeroką scenę stereo i mega lokalizację, drugi, że coś mu tam brakuje, albo dużo brakuje, a recenzują ten sam zestaw. Patrzę na jedno pomieszczenie, patrzę na drugie i już wiadomo skąd wynika różnica odbioru.

Mało który recenzent ma dobrze adaptowane pomieszczenia (na szczęście są i tacy), często adaptacja jest tylko symboliczna. Aż dziwię się, że niektóre wielkie konstrukcje u niektórych brzmią świetnie, tak samo jak konstrukcje podstawkowe, przy praktycznie zerowej adaptacji.

Sam pamiętam jak scena mi się rozrosła, jak zwiększyła się precyzja i dźwięk ewoluował po zastosowaniu zwykłego rozpraszacza w pomieszczeniu (co prawda dużego). Pamiętam jak dźwięk zyskał po zastosowaniu paneli „Grand Abrorber”. A nawet w recenzji Figaro S- gdzie brzmienie otworzyło się, ułożyło, sprecyzowało w dość dużym stopniu po lekkich zmianach akustycznych.


A „Number One” tekstu z recenzji to teksty typu:

„Góra pasma w kolumnach „X” nie jest tak transparentna i zjawiskowa jak w kolumnach „Y", ale nie jest źle, kolumny dają radę ”


...przy czym kolumny „X” kosztują 25 tyś zł, zaś kolumny „Y” 350 tyś zł - no też mi odkrycie. Czytając takie porównania odnoszę wrażenie, że kolumny za setki tysięcy zł wcale nie błyszczą niczym i trzeba to niejako podkreślać. Co to za porównania ? Skąd pomysł na takie zestawienie ? Porównania w drugą stronę mają jakiś sens, np, że kolumny za 10 tyś zł bardzo nieznacznie odstają od tych za 100 tyś zł- wówczas ok, to coś na, mówi, ale odwrotnie ? Jaki to sens ?

Osobiście liczyłbym na opinie recenzentów w adaptowanych profesjonalnie pomieszczeniach i w porównaniu do produktów zbliżonych półek cenowych. Wykazywanie wad w zetknięciu z czymś 10, 40 razy droższym jest bezsensem.

Aż dziwię się, że seria Figaro, która na rynku przedstawia raczej budżet niższy (przynajmniej mniejsze modele), dostała tyle pochlebstw i uznania wśród recenzentów. Ale też widzę, że przynajmniej w niektórych pokojach recenzentów brzmienie musiało być gorsze niż w moich warunkach lokalowych ;) (oczywiście tylko tak sądzę widząc jedynie zdjęcia pomieszczeń, pewności nie mam żadnej).

Awatar użytkownika

seb
Poszukiwacz Audiolub
Posty: 178
Rejestracja: pt 08 cze 2018, 23:44
Lokalizacja: Barczewo

#25 AudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Post autor: seb » czw 19 gru 2019, 18:02

Też przeczytałem te recenzje. Ktoś tam napisał, że nie odtwarzają niskiego basu. To chyba ten pazur , którego mi brakowało :lol:

Awatar użytkownika

Autor tematu
Simpson
Administrator
Posty: 1684
Rejestracja: wt 05 wrz 2017, 16:10
Lokalizacja: Olsztyn

#26 AudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Post autor: Simpson » czw 19 gru 2019, 19:06


Na pewno ani wcześniej testowane Figaro B, ani testowane Figaro S nie są dla basolubów. To nie jest filozofia prezentacji dźwięku na wrażenie "łupnięcia" na basie. Zdecydowanie kolumny preferują przekaz wyrafinowany, nie basowy i dla mnie to największa ich zaleta. Bas jest bardzo niski (nie zgodzę się, że nisko nie schodzą), ale jest lekki i nieoszukany. Właśnie taki jaki ma być.

W rozmowie z dystrybutorem dowiedziałem się, że jest to celowy zabieg konstruktora, aby sztucznie nie podbijać najniższych zakresów - Co jest tego wynikiem ? To, że najniższe rejestry są abstrakcyjnie lekkie, napowietrzone, wyrafinowane, ale masy im też nie brakuje. Nie są oszukane, podbite. Zdecydowanie trudniej jest uzyskać taki efekt, niż efekt łupnięcia pochodzący ze strojenia bas-refleksu (to potrafi każdy producent). Kolumna brzmi przez to nie bas refleksem, zaś sobą.

Kolumny AudioSolutions Figaro S nie są dużymi konstrukcjami. To najmniejsza podłogówka serii Figaro. Ponoć model Figaro M ma zejście dużo niższe i bas jeszcze bardziej wyrafinowany, jeszcze bardziej swobodny i bardziej naturalny (opinia osoby, która słyszała wszystkie modele Figaro). Mam nadzieję, że będzie mi dane to sprawdzić osobiście, ale na pewno nie w pomieszczeniu o wielkości 18m2.

Kolejna ważna sprawa. Niestety niskie zejście basu determinuje mocno pomieszczenie i adaptacja. Wielkie kolumny brzmiące mocno na basie nie są przewidziane do kilkunastu metrów kwadratowych. Aby cieszyć się w pełni z bardzo niskiego i wyrafinowanego basu trzeba mieć dużo większe pomieszczenie, a i nie każda kolumna jest w stanie zapewnić poza zejściem basu, jego klasę.

Wracając do basu w AudioSolutions Figaro S. Dla mnie i tak jest go wręcz za dużo. Adaptacją jeszcze bym go bardziej "ułożył". Absolutnie nie jestem basolubem. Zdecydowanie preferuję jakość basu, jego wielobarwność, swobodę, różnicowanie, szybkość. Uwielbiam bas wyrafinowany, a nie ekstremalnie niski- co często jest bez wyrazu.
Więcej będzie zwolenników ekstremalnie niskiego zejścia basu. Jego wręcz podbiciu względem reszty zakresów, ja zaliczam się do tej mniejszej części szukającej jego jakości i klasy, nie głębokości ....i to w AudioSolutions Figaro S odnajduję. Ale ilu ludzi, tyle preferencji brzmieniowych. Jeden lubi to, drugi tamto, trzeci jeszcze coś innego.

Awatar użytkownika

seb
Poszukiwacz Audiolub
Posty: 178
Rejestracja: pt 08 cze 2018, 23:44
Lokalizacja: Barczewo

#27 AudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Post autor: seb » czw 19 gru 2019, 23:08

Drogi Simpsonie ja to tak się z Tobą droczę 8-) . Kolumny są świetne, szybkie. Podobało mi się bardzo. Szybkość, wybrzmienie, rozdzielczość. Tylko do mojej muzyki było by fajniej, gdyby zachowując ich wszystkie zalety, zagrały jeszcze niżej i taniej. Czyli są blisko mojego ideału. Ty widzę, że znalazłeś, ja będę się jeszcze rozglądał.
Pewnie te Dynki Milesa rozłożyły by mnie na łopatki 😜

Awatar użytkownika

Autor tematu
Simpson
Administrator
Posty: 1684
Rejestracja: wt 05 wrz 2017, 16:10
Lokalizacja: Olsztyn

#28 AudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Post autor: Simpson » czw 19 gru 2019, 23:44

Z tym taniej to może być kłopot.
Nie wiem, czy filozofia grania Dynek Ci podpasi. Pamiętam rok temu na AVS to brzmienie Ci nie leżało. Ale skreślać nie powinieneś, to też mocno wyrafinowany dźwięk. Nie ma to jak odsłuchać. Kiedy ciśniemy do Milesa ? :D

PS. Nic jeszcze nie znalazłem. Będziemy porównywać, testować więcej. Są wysoko na liście, ale lista nie zamknięta jeszcze.

W styczniu może coś pod Ciebie podtestujemy ? Coś basowego :D

Awatar użytkownika

seb
Poszukiwacz Audiolub
Posty: 178
Rejestracja: pt 08 cze 2018, 23:44
Lokalizacja: Barczewo

#29 AudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Post autor: seb » pt 20 gru 2019, 23:43

A proszę bardzo. Interesują mnie BMN Berges, a nawet Beszele. Coś od Yb, Wigg art, Audio Academy, Studio 16 hz, Esa, itp z Pl.
Do Milesa?😂😂😂 Ty do mnie już pół roku jedziesz (20 km).

Awatar użytkownika

seb
Poszukiwacz Audiolub
Posty: 178
Rejestracja: pt 08 cze 2018, 23:44
Lokalizacja: Barczewo

#30 AudioSolutions Figaro S „Piękna i Bestia”

Post autor: seb » sob 21 gru 2019, 00:38

.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości