Okablowanie systemu audioInterkonekty - nasze testy i doświadczenia

Przewody Audioluba- głośnikowe, RCA, XLR, USB, coaxial, toslink oraz inne.

Angel

#46 Interkonekty - nasze testy i doświadczenia

Post autor: Angel » pn 05 lut 2018, 12:11

@Miles, mam małe doświadczenie z przewodami cyfrowymi.
Używałem kiedyś pomiędzy CD a stacjonarną nagrywarką audio metrowego przewodu Fadel Art Digilitz. Jest naprawdę świetny. Zresztą w necie też znajdziesz bardzo pozytywne opinie.
Można go ponadto kupić w bardzo przyzwoitej cenie. Używane oscylują wokół 400 zł.
Jest w jego przekazie chyba wszystko to, co lubimy. Świetna stereofonia, ogromna przestrzenność, nasycenie mikrodetalami, barwa, brak przejaskrawień przy bardzo dobrej rozdzielczości.
Ja teraz okazjonalnie używam przewodu USB, bo takie wejście na DAC ma mój odtwarzacz.

Myślę, że ważne jest aby taki przewód cyfrowy miał impedancję 75 omów i dobre ekranowanie oraz porządnej jakości wtyki.
Jeśli chcesz większego doświetlenia w wysokich, to możesz spróbować srebrnego.
Nie wiem jakie przewody tego typu proponuje M&B Audio. Ale podejrzewam, że co najmniej bardzo dobre, sądząc po produktach przeznaczonych do transmisji analogowej.

@Belfer54, w odtwarzaczu Ayon CD 1s jest tylko wejście cyfrowe coaxial.
Tak, że nie ma innej możliwości jak tylko połączenie elektryczne.


Belfer54

#47 Interkonekty - nasze testy i doświadczenia

Post autor: Belfer54 » pn 05 lut 2018, 18:08

Angel pisze:
pn 05 lut 2018, 12:11
w odtwarzaczu Ayon CD 1s jest tylko wejście cyfrowe coaxial.
Tak, że nie ma innej możliwości jak tylko połączenie elektryczne.
Tak to bywa jak się człowiek spieszy i nie pamięta jakiego odtwarzacza używa Kolega.

Co do przewodów coaxial, to standardowo mają one impedancję 75 ohm.

Awatar użytkownika

Miles
Administrator
Posty: 481
Rejestracja: pt 08 wrz 2017, 09:22
Lokalizacja: Wałbrzych

#48 Interkonekty - nasze testy i doświadczenia

Post autor: Miles » pn 05 lut 2018, 22:24

Dziękuję Koledzy za wszystkie rady.

@Belfer54 , trochę skrótowo to wszystko opisałem i nie podałem wszystkich danych - moja wina :oops:

Rzeczywiście wchodzi w grę tylko koncentryk. Zastanawiam się nad budżetem, jednak jako że samo urządzenie internetowe kupiłem w cenie średniej klasy kabelka, to pewnie będę chciał zachować jako takie proporcje. No przynajmniej żeby IC nie był droższy od tego Audiolaba. No chyba że tylko trochę droższy :mrgreen:

Tak się zastanawiam, bo rozsądnie byłoby mieć przed zakupem IC jakieś spostrzeżenia nt. rysu brzmieniowego zestawu Audiolab plus Ayon na podstawowym przewodzie, więc chyba kupię coś jutro w MM i kilka dni posłucham. Tu jeszcze dochodzi taka kwestia, że Ajonek gra na najzwyklejszym kablu sieciowym i wymiana tego komponentu również jeszcze wpłynie na to co słyszę. Wobec tego trochę się zastanawiam, czy najpierw kupić kabel zasilający czy IC. Jest trochę tych kombinacji :D
Dla fanatyka czystości moralnej naga prawda to pornografia. - Andrzej Mleczko


Belfer54

#49 Interkonekty - nasze testy i doświadczenia

Post autor: Belfer54 » wt 06 lut 2018, 08:41

@Miles moim skromnym zdaniem zacząłbym od wymiany kable zasilającego.
Wiem Kolego, że jesteś zapracowany, jednak proponuję, abyś na początek sam wykonał sobie prosty przewód coaxialny. Wystarczy metr lub więcej dobrze ekranowanego koncentrycznego kabla antenowego o impedancji 75ohm. Należy mieć świadomość, że są też 50ohmowe. Do tego dwa proste wtyki RCA i trochę czasu. Masz kabel, który nie będzie gorszy - moim zdaniem - od tych tanich z supermarketu.
Wykonywałem kiedyś eksperymentalnie takie przewody lub jak kto woli kable, również zakończone z jednej strony wtykiem BNC, bo i takie gniazda mają niektóre transporty lub odtwarzacze CD.

Awatar użytkownika

Miles
Administrator
Posty: 481
Rejestracja: pt 08 wrz 2017, 09:22
Lokalizacja: Wałbrzych

#50 Interkonekty - nasze testy i doświadczenia

Post autor: Miles » ndz 11 lut 2018, 19:46

Tak więc udałem się do marketu elektronicznego popularnej sieci, popatrzeć co tam mogę kupić w podstawowej kwocie na początek. Nic nie wybrałem. Przewody za kilkadziesiąt złotych wyglądały na tyle tandetnie, że poszedłem na dział płytowy tego samego sklepu i lepiej wydałem te kilka dyszek :D

Taki jestem cwany, bo w międzyczasie sympatyczny forumowy kolega @Revo zaproponował mi podesłanie pewnego kabelka ze swoich zapasów. Wiem że nie zrobił tego dla splendoru i żebym tu teraz rozpisywał się o jego osobie, jednak doszedłem do wniosku, że historię poszukiwań należy opisać do końca, a nie będę przed Wami ukrywał pochodzenia łączówki której używam; poza tym o dobrych ludziach i ich dobrych uczynkach należy pisać i już.

Kabelek to metrowy Techlink, wygląda bardzo ale to bardzo solidnie i wydaje się, że zabawi u mnie dłużej, bo na dzień dobry trudno się do czegoś doczepić. Zwłaszcza, że używam go do słuchania radia internetowego. Radio strumieniowane jest (tak to się chyba mówi) w formacie mp3, zatem cudów nie oczekiwałem. Jednak muszę Wam powiedzieć, że jest naprawdę dobrze. No w końcu do pracy zaprzągłem cały mój wymarzony tor audio, toteż po przepuszczeniu przez te wszystkie klocki sygnał z sieci nabiera całkiem ludzkiego brzmienia. Dlatego też ewentualne zmiany czy testy kabla cyfrowego nie są dla mnie aktualnie priorytetem i jeżeli będę dalej coś robił w tej materii to poprostu gdy nadarzy się okazja na przetestowanie czegoś.
20180208_155615.jpg
Techlink..jpg
Dla fanatyka czystości moralnej naga prawda to pornografia. - Andrzej Mleczko


Aro1991

#51 Interkonekty - nasze testy i doświadczenia

Post autor: Aro1991 » śr 02 maja 2018, 21:33

Opiszę jaki zmiany wnoszą 2 budżetowe interkonekty RCA. Pierwszy z nich to mój interkonekt DIY na skrętce zrobiony dzięki Koledze Nightrunner, drugi podesłany dzięki Michałowi, czyli Alphard Da Vinci.
Zmiany jakie były między tymi 2 interkonektami okazały się całkiem spore.
Alphard Da Vinci gra bardziej spokojnie, o dziwo z mniejszym dołem pasma a nieco jaśniej, ma krótsze wybrzmiewanie wysokich tonów. Wokale są bardziej rozjaśnione, ale minimalnie mniej dociążone.
Najbardziej w uszy rzuca się fakt, że interkonekt DIY gra zdecydowanie dynamiczniej, jak na przewody to są to spore różnice.
Wykop w niskich tonach jak i masa jest lepsza w interkonekcie DIY, co za tym idzie bardziej trafia w mój gust.
Jako małą ciekawostkę wrzucę różnicę z inną prezentacją niskich tonów i dynamiką.
http://uploadfile.pl/pokaz/1435205---wx9s.html
Oraz fotki poglądowe >
20180502_141057.jpg
20180502_141154.jpg

Awatar użytkownika

Naczesany
Czeladnik Audiolub
Posty: 206
Rejestracja: sob 21 paź 2017, 12:50
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#52 Interkonekty - nasze testy i doświadczenia

Post autor: Naczesany » pt 18 maja 2018, 13:00

Otrzymałem do dwutygodniowego przesłuchania Albedo Flat One.
Przewód jest nowy więc pewnie wymaga "dotarcia" ale pierwsze co mi się utrwaliło, to świetna równowaga tonalna.
Do tej pory słuchałem na Siltech SQ 28 G3 i odpowiadało mi jego brzmienie mimo, że było słychać delikatne "zapiaszczenie". Dlatego obawiałem się czy w przypadku Flat One nie będzie podobnie.
Jestem pozytywnie zaskoczony jego barwą praktycznie nic nie wnoszącą od siebie.
Również rozdzielczość (czytelność dźwięków) jest na bardzo dobrym poziomie. Nie będę wpadał w "achy" i "ochy" bo pewnie za mało słyszałem ale myślę, że ten interkonekt u mnie zostanie.
Po namyśle stwierdzam, że przewód "wyciągnął" z mojego systemu wszystko co było a szukanie kolejnego złotego środka doprowadziłoby do absurdu w rodzaju Audiolab 8000S za 1,4zł a przewód za 2,5zł. Ale zamiast Audiolaba i tak szukam czegoś docelowego do Chario Delphinus z dużym zapasem mocy (Atoll IN200 ?). Tak, wiem. Powiecie: kupisz Atoll'a to automatycznie trzeba półkę wyżej ale o to będę się martwił później. Póki co przewód zostaje u mnie.


Marcin B.

#53 Interkonekty - nasze testy i doświadczenia

Post autor: Marcin B. » śr 23 maja 2018, 10:42

@naczesany moim zdaniem dobry przewód/kabel z potencjałem to swego rodzaju otwarcie furtki do podłączenia urządzeń z wyższej półki. Dla mnie stanowi coś w rodzaju inwestycji na przyszłość w torze audio. Dobry przewód, to dobry przewód, powinien się sprawdzić w większości konfiguracji sprzętowych, przynajmniej u mnie się to sprawdza.

Piszesz, o bardzo dobrej równowadze tonalnej interkonektu Albedo. Dla mnie to jeden z kluczowych warunków który musi być spełniony w przypadku zakupu jakiegokolwiek urządzenia audio lub przewodu/kabla. Jeśli ten interkonekt jest dobry, to ja też bym go sobie zostawił, tym bardziej, że zamierzasz dokonywać odsłuchu docelowego wzmacniacza. Z mojego doświadczenia wynika, że znalezienie urządzenia lub przewodów/kabli które posiadają tak ważną właściwość jak dobrą równowagę tonalną nie jest takie proste, więc tym bardziej gratuluję.

Pozdrawiam.


Jackobtone
Poszukiwacz Audiolub
Posty: 106
Rejestracja: sob 08 gru 2018, 16:24
Lokalizacja: Łódź

#54 Interkonekty - nasze testy i doświadczenia

Post autor: Jackobtone » sob 09 lut 2019, 14:30

Witam serdecznie, delikatnie odkopię wątek.
Mam w chwili obecnej IN200 Signature i szukam jakiegoś fajnego IC do niego. Atoll gra bardzo ciepłą barwą także chciałbym troszkę ochłodzić system. W związku z tym doszedłem do wniosku że dobrze by było pójść w srebro. Mam kable głośnikowe Nordost Red Dawn oraz w chwili obecnej IC Melodika Purple Rain z poprzedniego systemu.

Jakie srebrne kabelki jesteście w stanie polecić?

Awatar użytkownika

Autor tematu
Audio Autonomy
Analogowa Branża
Posty: 677
Rejestracja: wt 12 wrz 2017, 10:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#55 Interkonekty - nasze testy i doświadczenia

Post autor: Audio Autonomy » sob 09 lut 2019, 15:15

@Jackobtone - pozostaje pytanie o kwotę jaką chcesz/możesz przeznaczyć na kable?
Ciekawymi kablami są polskie interkonekty Albedo. Alternatywnie polecam interkonekty zrobione na przewodach Neotecha - ekranowane srebro UP-OCC + jakieś porządne wtyki z czystej miedzi (np. 1877 PHONO ZSP-4). Przy metrowych interkonektach cena wyjdzie niższa niża za Albedo, a na pewno nie będą to gorsze IC. Kto wie, może nawet przewyższą je pod pewnymi względami :)
Pomagamy usłyszeć więcej
facebook.com/AudioAutonomy
audioautonomy.com
Analogowo: produkcja i serwis wzmacniaczy lampowych - renowacja gramofonów - okablowanie


Jackobtone
Poszukiwacz Audiolub
Posty: 106
Rejestracja: sob 08 gru 2018, 16:24
Lokalizacja: Łódź

#56 Interkonekty - nasze testy i doświadczenia

Post autor: Jackobtone » sob 09 lut 2019, 16:12

@Audio Autonomy Dzięki za odzew. Właśnie nad Neotechem się zastanawiałem ale przed chwilą znalazłem w domu pudełko po kablach Taralabs a w nim kable Argentum SCG-6/4E Gold Exclusive (info) z tym że w wersji XLR, a ja potrzebuję RCA. Ciekaw jestem jak by grały po przeróbce.
Załączniki
IMG_5318.jpg
IMG_5317.jpg

Awatar użytkownika

Naczesany
Czeladnik Audiolub
Posty: 206
Rejestracja: sob 21 paź 2017, 12:50
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#57 Interkonekty - nasze testy i doświadczenia

Post autor: Naczesany » sob 09 lut 2019, 19:14

Ja zakończyłem poszukiwania właśnie na Albedo Geo i Flat One. Wcześniej miałem Siltech'i ale było za jasno. Albedo mają neutralność i czytelność przekazu. Mam też na zbyciu NeoTech NEI-3001III. Ale nie mają tej neutralności co Flat One bo do Geo to im daleko.

Awatar użytkownika

Mały 75
Czeladnik Audiolub
Posty: 277
Rejestracja: ndz 13 maja 2018, 17:31

#58 Interkonekty - nasze testy i doświadczenia

Post autor: Mały 75 » ndz 10 lut 2019, 08:38

Dlaczego ja takich pudełek nie znajduje 😁

Awatar użytkownika

Autor tematu
Audio Autonomy
Analogowa Branża
Posty: 677
Rejestracja: wt 12 wrz 2017, 10:21
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

#59 Interkonekty - nasze testy i doświadczenia

Post autor: Audio Autonomy » ndz 10 lut 2019, 11:26

Naczesany pisze:
sob 09 lut 2019, 19:14
Ja zakończyłem poszukiwania właśnie na Albedo Geo i Flat One.
No tak, ale to już całkiem inny budżet - te Albedo są sporo droższe. Swoją drogą ciekaw jestem tych wyższych modeli. Według Ciebie @Naczesany duża jest różnica między Geo i Flat One?

@Jackobtone, jeżeli nie jest Ci szkoda pruć firmowych kabli, to możesz je przerobić na RCA. Przekonasz się jak zagrają :)
Pomagamy usłyszeć więcej
facebook.com/AudioAutonomy
audioautonomy.com
Analogowo: produkcja i serwis wzmacniaczy lampowych - renowacja gramofonów - okablowanie

Awatar użytkownika

Naczesany
Czeladnik Audiolub
Posty: 206
Rejestracja: sob 21 paź 2017, 12:50
Lokalizacja: Wodzisław Śląski

#60 Interkonekty - nasze testy i doświadczenia

Post autor: Naczesany » ndz 10 lut 2019, 13:11

Charakter grania obu Albedo jest taki sam. Spokój, zrównoważenie, neutralność. Geo to więcej szczegółów. Jak to się określa: czuć klimat pomieszczenia, jego akustykę. Zdarzało mi się kilka razy na dobrze nagranej CD odwracać głowę przez ramię bo miałem wrażenie, że ktoś przechodzi. Kupiłem używany Geo za pół ceny. Za nowy bym tyle nie dał bo są jeszcze inne rzeczy jak wtyki, kable zasilające na co też sporo wydałem. Różnica na korzyść Geo jest na tyle słyszalna, że mogę żonglować zasilającymi i słyszeć różnicę w brzmieniu. No ale to tak na marginesie bo jak wiadomo wtyki, zasilające to kwestia sporna. Bezpieczników i ich kierunkowości nie słyszę (jeszcze :)
Aha. I zauważyłem, że zaraz po wpięciu nie grają tak dobrze jak po godzinie czy więcej.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość