Okablowanie systemu audioGłośnikowe do Monitor Audio

Przewody Audioluba- głośnikowe, RCA, XLR, USB, coaxial, toslink oraz inne.
Awatar użytkownika

Miles
Administrator
Posty: 661
Rejestracja: pt 08 wrz 2017, 09:22
Lokalizacja: Wałbrzych

#31 Głośnikowe do Monitor Audio

Post autor: Miles » śr 12 sty 2022, 17:29

@Berni , z ta impedancją kolumn to nie przesadzajmy. W zasadzie to jak myślę o swoim systemie czy systemach kolegów, które miałem okazję poznać, to parametr impedancji kolumn, szczerze powiedziawszy, nie był zbytnio brany pod uwagę. No chyba, że przy kilkuwatowych wzmacniaczach lampowych single-ended (SET). Na pewno zaś nie zawracają sobie tym głowy posiadacze kilkusetwatowych końcówek mocy, takich jak Twoje :D . Ponadto, choć nie jestem elektronikiem, to mam wrażenie, że trochę opacznie rozumiesz temat impedancji. Na przykład piszesz:
Berni pisze:
śr 12 sty 2022, 09:05
nie wiem czy moje końcówki pracujace w mono nie wymagaja jednak 8ohm - czy to jest tak jak z bi- wire że wtedy 4ohm odpada ??
No więc połączenie bi-wire nie ma nic do impedancji kolumn. Jeżeli kolumna jest np. 4 ohmowa, to nie ma znaczenia, czy podłączysz ją do wzmacniacza pojedynczym (single-wire), czy podwójnym (bi-wire) przewodem.

Ponadto w kwestii wzmacniaczy i ich wydajności prądowej wg mnie jest odwrotnie, niż rozumujesz, pisząc:
Berni pisze:
śr 12 sty 2022, 12:38
Na szybko zgłębiłem temat końcówki stereo pracującej w trybie bridge i już wiem że do dwóch moich końcówek nie mogę podłączyć kolumn 4ohm , bo wtedy każdy "wzmacniacz" w końcówce pracuje pod oporem 2 ohm , a to katastrofa na 100% .
Zostaje szukanie kolumn 8ohm lub rezygnacja z jednej końcówki i zostawienie jednej w trybie stereo
Mianowicie, im niższa impedancja kolumn, tym więcej "wyciągają" one prądu ze wzmacniacza. Oczywiście pisząc w uproszczeniu. Dlatego parametr minimalnej impedancji kolumn, jest krytycznym gdy oceniamy, czy wzmacniacz "pociągnie" kolumny. Jeżeli okaże się, że dane kolumny są zbyt dużym obciążeniem dla wzmacniacza, to użycie drugiej takiej samej końcówki, niejako podwoi możliwości wzmacniaczy w zakresie wysterowania kolumn. Ty zaś chcesz iść w przeciwną stronę: jeżeli kolumny będą zbyt dużym obciążeniem dla dwóch końcówek, to chcesz zasilić je jedną. W dodatku sugerujesz, że jeżeli impedancja kolumn będzie wynosić 4 ohm, to przy podłączeniu dwóch końcówek spadnie do 2 ohm. Jest odwrotnie: to podwojenie liczby kolumn, a nie wzmacniaczy, spowoduje spadek impedancji o połowę. Czyli, jeżeli do jednego wzmacniacza podłączysz dwa komplety kolumn 4 ohmowych, uzyskasz obciążenie 2 ohmowe. Taką mam koncepcję :mrgreen:

Tak więc jako posiadacz bardzo mocnych wzmacniaczy możesz moim zdaniem spokojnie skupić się na szukaniu kolumn odpowiednich brzmieniowo, a tematy mocy / impedancji to ewentualnie zweryfikuje się mając wytypowane konkretne modele kolumn.

Nawiasem mówiąc, wymienione przez Ciebie kolumny Infinity Kappa maja opinię wyjątkowo wrednego obciążenia dla wzmacniaczy. Tu dodam, że jeżeli chciałbyś wchodzić w tą markę, to zamiast bawić się w serię Kappa lepiej poszukać modelu z wyższej serii Renaissance, np.Infinity Renaissance 90. Słuchałem ich u dwóch osób z różnymi wzmacniaczami marki Sansui z serii Alpha i są to kolumny o wielkich możliwościach. Można je kupić w okolicach połowy budżetu, o którym wspomniałeś. Jedyne "ale" - przy tych kolumnach natychmiast się wyjaśni, czy Twoje Kecesy dysponują realnie taką mocą, jaką mają na papierze, bo Infinity są dla wzmacniaczy niezbyt przyjazne. To tak na marginesie. Budżet podałeś spory i na pewno można w nim znaleźć świetne kolumny. Vandersteenów sam używam, choć modelu 2CE nie 3A, i są to wg mnie fenomenalne kolumny, a na to co potrafią: tanie jak barszcz, choć mogę za te słowa zostać zgromiony :mrgreen: . Co do Thieli to wstępnie możesz przyjąć takie ogólne założenie, że - jak w przypadku także wielu innych producentów - nowsze modele grają bardziej "hi-fi", z lepiej rozciągniętymi i zdefiniowanymi skrajami pasma, jednak starsze, mimo "gorszej" góry czy dołu uznawane są za brzmiące bardziej muzycznie i przyjaźnie. Dlatego są posiadacze modelu Thiel 2.2, którzy nie przeszli na 2.3, albo posiadacze modelu 2.3, którzy nie przeszli na 2.4. Często można przeczytać takie opinie: "no OK, te nowsze miały bardziej rozdzielcze wysokie tony, niżej schodzące niskie, ale jednak granie starszego modelu bardziej mi się podoba".

Na koniec, żeby jeszcze bardziej Ci namieszać zaproponuję, żebyś zerknął na większe modele Dynaudio. Na przykład takie, Dynaudio Focus 380:

https://www.olx.pl/d/oferta/glosniki-ko ... a8b0e19d5b

Bo model Dynaudio Contour S 3.4, które to kolumny miałem i bardzo dobrze oceniam, raczej mogą być zbyt małe do tak ogromnej kubatury. Tu masz poglądowo piękne Contoury S 3.4 LE (Limited Edition), ponoć lepsze od wersji podstawowej, którą ja miałem Na fotce stoją w towarzystwie wspaniałych Dynaudio Confidence C2 (wersja Platinum?), jednak te ostatnie to już inna kasa:

https://www.olx.pl/d/oferta/kolumny-dyn ... 69f6d8e167

I na koniec w temacie Dynaudio, niektórzy twierdzą, że stare serie Contour grały lepiej niż nowe. Mowa tu o takich rarytasach, jak Dynaudio Contour 3.3:

https://www.olx.pl/d/oferta/dynaudio-co ... 69f6d8e167

Zastrzegam, że wrzuciłem powyższe oferty poglądowo. Nie twierdzę, że są atrakcyjne cenowo. Powiem więcej: ceny dobrych kolumn idą ostatnio w górę w ekspresowym tempie.
"Zero polityki. Zero reklam. Za to starannie wyselekcjonowana muzyka i towarzyszące jej mądre słowo." :

https://patronite.pl/rockserwisfm

Awatar użytkownika

Angel
Administrator
Posty: 911
Rejestracja: ndz 29 sie 2021, 22:33
Lokalizacja: Kielce

#32 Głośnikowe do Monitor Audio

Post autor: Angel » śr 12 sty 2022, 19:19

Zgadzam się ze wszystkim co napisał @Miles. Patrząc na dane końcówek które podałeś, przyjmują przecież 4 omowe obciążenie.
Dopiero "zbridżowane" mogą przyjmować tylko 8 ohmów. Tak się jakoś zawiesiłem, że nie zareagowałem od razu, ale Miles wyjaśnił sprawę.
Sam również miałem zaproponować, że może w kontekście kolumn Thiel lepiej zwrócić uwagę na niższe modele, też oczywiście świetnie grające.
Właśnie CS 2.2, 2.3 albo 2,4.
Dynaudio z serii Excite może Ci się spodobać po Monitor Audio. To są na pewno lepsze kolumny, choć mają trochę popowo - rockowe zapędy.
Infinity raczej nie polecę. Chyba, że będziesz miał okazję posłuchać. Generalnie najlepiej byłoby się ze sprzedającym umówić na wypożyczenie Ci kolumn do odsłuchu u Ciebie w domu. To najlepsze co można zrobić. I za wszelką cenę dążyłbym do tego. Oczywiście trzeba by zapewnić sprzedającego, że się jest zdecydowanym na zakup i chcesz tylko sprawdzić jak grają u Ciebie w domu, bo masz specyficzną akustykę oraz, czy się zgrają z resztą zestawu.
Vandersteeny są świetne. Ale nie grają z chirurgiczną precyzją, tylko raczej z mistrzowską muzykalnością (w najlepszym tego znaczenia rozumieniu).
To nie są kolumny dla każdego i wymagają, że tak powiem swoistego zresetowania swoich upodobań. Ale przekonawszy się do nich można już tylko słuchać i delektować się muzyką. To trochę podobna szkoła do tej jaką wyznają np. zwolennicy marki Harbeth.
I ponownie zwracam uwagę na kolumny Xavian Giulia. Gdyby się trafiły, warto by było posłuchać. Choć z racji obudowy zamkniętej mają inne niskie tony niż kolumny z bass-reflexem. Krótsze, mniej nasycone, ale szybsze i bardziej zróżnicowane.

Berni, gdzieś mi umknęło, albo nie pisałeś. Jakiej muzyki słuchasz?


Autor tematu
Berni
Junior Audiolub
Posty: 99
Rejestracja: sob 18 gru 2021, 18:22

#33 Głośnikowe do Monitor Audio

Post autor: Berni » śr 12 sty 2022, 20:14

Angel pisze:
śr 12 sty 2022, 19:19
Zgadzam się ze wszystkim co napisał @Miles. Patrząc na dane końcówek które podałeś, przyjmują przecież 4 omowe obciążenie.
Dopiero "zbridżowane" mogą przyjmować tylko 8 ohmów. Tak się jakoś zawiesiłem, że nie zareagowałem od razu, ale Miles wyjaśnił sprawę.
Sam również miałem zaproponować, że może w kontekście kolumn Thiel lepiej zwrócić uwagę na niższe modele, też oczywiście świetnie grające.
Właśnie CS 2.2, 2.3 albo 2,4.
Dynaudio z serii Excite może Ci się spodobać po Monitor Audio. To są na pewno lepsze kolumny, choć mają trochę popowo - rockowe zapędy.
Infinity raczej nie polecę. Chyba, że będziesz miał okazję posłuchać. Generalnie najlepiej byłoby się ze sprzedającym umówić na wypożyczenie Ci kolumn do odsłuchu u Ciebie w domu. To najlepsze co można zrobić. I za wszelką cenę dążyłbym do tego. Oczywiście trzeba by zapewnić sprzedającego, że się jest zdecydowanym na zakup i chcesz tylko sprawdzić jak grają u Ciebie w domu, bo masz specyficzną akustykę oraz, czy się zgrają z resztą zestawu.
Vandersteeny są świetne. Ale nie grają z chirurgiczną precyzją, tylko raczej z mistrzowską muzykalnością (w najlepszym tego znaczenia rozumieniu).
To nie są kolumny dla każdego i wymagają, że tak powiem swoistego zresetowania swoich upodobań. Ale przekonawszy się do nich można już tylko słuchać i delektować się muzyką. To trochę podobna szkoła do tej jaką wyznają np. zwolennicy marki Harbeth.
I ponownie zwracam uwagę na kolumny Xavian Giulia. Gdyby się trafiły, warto by było posłuchać. Choć z racji obudowy zamkniętej mają inne niskie tony niż kolumny z bass-reflexem. Krótsze, mniej nasycone, ale szybsze i bardziej zróżnicowane.

Berni, gdzieś mi umknęło, albo nie pisałeś. Jakiej muzyki słuchasz?
Przede wszytskim zacznę od tego , że jestem niesamowicie zaskoczony kulturą i profesjonalizmem tego forum. Zaglądałem wcześniej do "konkurencji" i tam zawsze wcześniej , czy później ( raczej wcześniej) kończyło sie na wytykaniu "nowemu" niewiedzy, obśmianiu , a na koniec guru sami sobie najczęściej dali po klpsie. Szacun dla Was Koledzy bo jest miło, przyjemnie i rzeczowo..choć wiem, że nie zawsze da się wybaczyć jak coś "młody" palnie.
Zacznę od końca: słucham głównie (90%)rocka progresywnego i rocka i w tej muzyce scena, detal, przestrzeń, holografia, średnica , ale i ku;lturalne niskie tony są dla mnie bardzo ważne.
Co do KECES których używam : tak w trybie stereo przyjmą i 4 i 8ohm zestaw, ale w trybie "bridge", a tak z nich korzystam ewidentnie w zaleceniu producenta jest 8 ohm. Sam pamiętam troche z fizyki i taki lewy całkiem nie jestem, ale swoją opinie oparłęm na artykule , którego fragment pozwolę sobie zacytować:
.....konfiguracja mostkowa z punku widzenia pojedynczej końcówki, która pracuje w parze z drugą jako jeden kanał wzmacniacza, to dokładnie taka sama sytuacja jak w standardowym wzmacniaczu stereofonicznym z możliwością przełączania w tryb bridge. Jeśli taką końcówkę obciążymy zestawem głośnikowym o impedancji 4 Ohm w trybie bridge, to każdy z dwóch wzmacniaczy pracuje niejako na obciążeniu 2 Ohm. Na pewno wielu użytkowników końcówek zwróciło uwagę na fakt, że tylko nieliczne z nich mogą pracować na obciążeniu 2 Ohm na kanał, co odpowiada obciążeniu 4 Ohm w trybie mostka. Chciałbym Państwu generalnie odradzić pracę z tak skonfigurowanym nagłośnieniem, niezależnie od tego jak optymistyczne deklaracje zawiera prospekt reklamowy danego wyrobu. Jest co najmniej kilka powodów, dla których taka praca nie jest zalecana i postaram się je pokrótce przedstawić. Oczywistym jest, że niska impedancja głośników wymusza na wzmacniaczu konieczność dostarczenia większego prądu. To z kolei powoduje zwiększenie mocy wydzielanej w tranzystorach końcowych, zasilaczu, radiatorach itd. I to niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z końcówką sprzed 30 lat, czy z produktem najnowszej generacji. Oczywiście nie są to zależności liniowe, więc wzmacniacz, który na obciążeniu 8 Ohm daje 400 W, zazwyczaj nie jest w stanie podwoić swojej mocy na 4 Ohm, a tym bardziej zwiększyć ją czterokrotnie przy 2 Ohm. Producenci mamią nas jednak często informacjami, że wzmacniacz poradzi sobie z takimi skrajnymi warunkami pracy, bo wiedzą, że to dobry chwyt marketingowy. Tak naprawdę tylko bardzo nieliczne końcówki są w stanie stabilnie (czyli długotrwale) pracować z obciążeniami zbliżonymi do 2 Ohm...
https://muzykaitechnologia.pl/praca-kon ... ohm_69508/

Dalej jest opis testu z podłączenia oporu 2 ohm do końcówek mocy i efekt końcowy destrukcji końcówek...

Myślę , ale oczywiście mogę się mijać z prawdą, że rozważania @Miles ( Bardzo dziękuję z obszerne i pomocne potraktowanie mojego problemu ) są słuszne ale dla końcówek z założenia mono , a nie pracujących w trybie "zbridżowanym". To , że KECES da rade 4 i 8 ohm pociągnąć to jestem o to spokojny , pewnie i z trudnymi kolumnami może sobie poradzić, (chociaż o Infinity gdzieś czytałem , że to rzeczywiście killer dla wzmacniacza i potrafi zejść z oporem do 0,3 ohm przy dużej ilości basu) , ale w trybie stereo. Tak w ogóle to wybrałem go, a myślę, że nie jest znany, albo słabo znany w Polsce, biorąc pod uwage jego zasilanie ( firma dotąd robiąca tylko zasilacze) , budowę i opinie na zagranicznych stronach , gdzie go testowano...no a jak posłuchałem , wiedziałem , że mi pasuje. Po wpięciu drugiego KECES'a w trybie bridge było jeszcze lepiej, więc zostały oba. A teraz mam obawy podpiąć pod zbridżowane końcówki kolumny 4 ohm, a wcześniej tego nioe analizowałęm.
A teraz już tematu kolumn nie odpuszczę tylko z tymi Ohma'mi muszę dojść na 100% do ładu.
@Miles a ztym B-wire w kontekscie 4/8 ohm to palnąłęm rzeczywiście.


Autor tematu
Berni
Junior Audiolub
Posty: 99
Rejestracja: sob 18 gru 2021, 18:22

#34 Głośnikowe do Monitor Audio

Post autor: Berni » śr 12 sty 2022, 22:39

Gdyby nie problem Ohm to celowalbym pewnie w Thiel CS 2.4 lub nawet 3.6 bo z tego co piszą o nich to może być to czego szukam . Infinity niektórzy podłączają w układzie jedna końcówka na wysokie + średnie , druga na wysokie i taki układ by mnie ratował . Ale większość podkreśla że to Bardzo trudne kolumny .Jedynie co ,to trzeba mieć pre na dwie końcówki no i głośnikowe x 2 a to wszystko podraża . Chyba bym wolał zostać z 1 KECES S125 wtedy a kase za jednego i brak wydatków na pre i podwójne okablowanie dołożyć do CS 3.6

Awatar użytkownika

Angel
Administrator
Posty: 911
Rejestracja: ndz 29 sie 2021, 22:33
Lokalizacja: Kielce

#35 Głośnikowe do Monitor Audio

Post autor: Angel » czw 13 sty 2022, 18:40

Gdyby Keces był piecem uznanej a przede wszystkim sprawdzonej marki jak np. Threshold, Pass, Krell, czy BAT, to wiedziałbym, że 225 W przy 4 omach da radę uciągnąć Thiel 3.6. Ale wiele razy słyszałem jak teoria (dane na papierze) rozjeżdzała się z praktyką. Więc teoretycznie Twoja końcówka powinna dać radę. Praktycznie? Naprawdę nie wiem.
Albo rydzyk fizyk i się przekonaj. Ale nie wykluczone, że będziesz się musiał rozglądać za końcówką mocy, która da radę.

Awatar użytkownika

Miles
Administrator
Posty: 661
Rejestracja: pt 08 wrz 2017, 09:22
Lokalizacja: Wałbrzych

#36 Głośnikowe do Monitor Audio

Post autor: Miles » czw 13 sty 2022, 19:29

Kurza twarz, wiedziałem, że pisanie o impedancji to w moim przypadku, ignoranta technicznego, stąpanie po kruchym lodzie :mrgreen: :mrgreen: . Zapewne @Berni masz już w miarę rozpracowane, jak działają Twoje końcówki zmostkowane do trybu monobloków. Choć wierzyć się nie chce, żeby takie smoki w trybie mono traciły na wydajności, to jednak uznaję Twoją argumentację. No i jednak spore pomieszczenie potrzebuje sporo watów. Chyba, że pójdziesz w kolumny wysoko skuteczne, jak stare wielkie Tannoye...tylko cholera, sporo kosztują wysokie modele, a i granie specyficzne. Tak tylko się rozmarzyłem, wybaczcie :D
"Zero polityki. Zero reklam. Za to starannie wyselekcjonowana muzyka i towarzyszące jej mądre słowo." :

https://patronite.pl/rockserwisfm

Awatar użytkownika

Angel
Administrator
Posty: 911
Rejestracja: ndz 29 sie 2021, 22:33
Lokalizacja: Kielce

#37 Głośnikowe do Monitor Audio

Post autor: Angel » czw 13 sty 2022, 20:13

Ej Wojtek, rozmarzyłeś się. Tannoye z wyższych serii to prawdziwy smak dla melomana. Tak samo jak Holophony.
O Harbethach nie będę pisał, bo miszcz Szymon F. określił to mianem legendarnego zamulania. A on się zna, bo ma drogi sprzęt, świetnie urządzony pokój odsłuchowy i przede wszystkim słyszał taki sprzęt audio o jakim wiele osób nie słyszało. Pan Pacuła też się widać nie zna i niewiele słyszał, bo ma te kolumny u siebie i to jeszcze jako główne.
Muzyka? Co tam muzyka. Najważniejsze, by był realizm w oddaniu faktur itp. :lol:


Autor tematu
Berni
Junior Audiolub
Posty: 99
Rejestracja: sob 18 gru 2021, 18:22

#38 Głośnikowe do Monitor Audio

Post autor: Berni » pt 14 sty 2022, 11:30

A co koledzy sądzą o KEF R11 lub Canton Reference . To konstrukcje 8 ohm , warto odsłuchać?? Pamiętajcie , że jestem na poziomie MA Silver 300 .


Autor tematu
Berni
Junior Audiolub
Posty: 99
Rejestracja: sob 18 gru 2021, 18:22

#39 Głośnikowe do Monitor Audio

Post autor: Berni » pt 14 sty 2022, 18:17

Pokombinowalem trochę z ustawieniem kolumn .
Jak zwiększam odległość od tylnej ściany tak do 1,5 -1,7 m i zmniejszam bazę do 3,0-3,5m głębia sceny zyskuje niesamowicie , ale bas siada. Pewnie typowo .
Po prostu za małe te moje Silvery na ten pokój :(
Aż mi się nie chce przepinać Tellurium które przyszło bo już wiem , że to może tylko detale zmienić

Awatar użytkownika

Angel
Administrator
Posty: 911
Rejestracja: ndz 29 sie 2021, 22:33
Lokalizacja: Kielce

#40 Głośnikowe do Monitor Audio

Post autor: Angel » pt 14 sty 2022, 23:00

Warto jednak posłuchać Tellurium na zestawie, który dobrze znasz. Takiego doświadczenia nic nie zastąpi.
KEF R11 lub Canton Reference (który model?) zawsze można posłuchać jak jest okazja. To, że jesteś na poziomie MA Silver 300 nie powinno Cię ograniczać mentalnie. Zawsze trzeba patrzeć wyżej.

Awatar użytkownika

DiBatonio
Starszy Specjalista Audiolub
Posty: 941
Rejestracja: sob 13 sty 2018, 17:49
Kontakt:

#41 Głośnikowe do Monitor Audio

Post autor: DiBatonio » pt 14 sty 2022, 23:03

Berni pisze:
pt 14 sty 2022, 18:17
Pokombinowalem trochę z ustawieniem kolumn .
Jak zwiększam odległość od tylnej ściany tak do 1,5 -1,7 m i zmniejszam bazę do 3,0-3,5m głębia sceny zyskuje niesamowicie , ale bas siada. Pewnie typowo .
Po prostu za małe te moje Silvery na ten pokój :(
Aż mi się nie chce przepinać Tellurium które przyszło bo już wiem , że to może tylko detale zmienić
To może być to i tak bym zostawił, resztę dopieścił Panelami PT80mi kabelkiem głośnikowym.
Pożycz Albedo Monolith jak masz okazję, zwłaszcza jak używany i wygrzany, nie pomijając też Tellurium.
A co to znaczy bas siądą, jakościowo, za dużo, za mało?


Autor tematu
Berni
Junior Audiolub
Posty: 99
Rejestracja: sob 18 gru 2021, 18:22

#42 Głośnikowe do Monitor Audio

Post autor: Berni » sob 15 sty 2022, 09:06

DiBatonio pisze:
pt 14 sty 2022, 23:03
Berni pisze:
pt 14 sty 2022, 18:17
Pokombinowalem trochę z ustawieniem kolumn .
Jak zwiększam odległość od tylnej ściany tak do 1,5 -1,7 m i zmniejszam bazę do 3,0-3,5m głębia sceny zyskuje niesamowicie , ale bas siada. Pewnie typowo .
Po prostu za małe te moje Silvery na ten pokój :(
Aż mi się nie chce przepinać Tellurium które przyszło bo już wiem , że to może tylko detale zmienić
To może być to i tak bym zostawił, resztę dopieścił Panelami PT80mi kabelkiem głośnikowym.
Pożycz Albedo Monolith jak masz okazję, zwłaszcza jak używany i wygrzany, nie pomijając też Tellurium.
A co to znaczy bas siądą, jakościowo, za dużo, za mało?
Jak kolumny odsunięte od ściany na ok 1,5m te scena piękna ,ale basu mało , bardzo mało, więc takie ustawienie ok 0.7m od ściany daje więcej basu ( ale o potężnym graniu nie ma mowy ) , ale traci na głębi sceny , chociaż mam wrażenie że tylna ściana przestała być granicą :D


Autor tematu
Berni
Junior Audiolub
Posty: 99
Rejestracja: sob 18 gru 2021, 18:22

#43 Głośnikowe do Monitor Audio

Post autor: Berni » sob 15 sty 2022, 09:21

Angel pisze:
pt 14 sty 2022, 23:00
Warto jednak posłuchać Tellurium na zestawie, który dobrze znasz. Takiego doświadczenia nic nie zastąpi.
KEF R11 lub Canton Reference (który model?) zawsze można posłuchać jak jest okazja. To, że jesteś na poziomie MA Silver 300 nie powinno Cię ograniczać mentalnie. Zawsze trzeba patrzeć wyżej.
Zapiąłem Tellurium, ale musiałem to zrobić na jednej końcówce w trybie stereo , bo terminale głośnikowe do podłączenia w trybie Bridge są tak daleko od siebie że BFA nie sięgają , a nie chce rozpruwać kabla pomiędzy żyłami dopóki nie jest mój . Tak na szybko Tellurium gra ciepłej , szczególnie środek i góra wydają mi się bardziej ocieplone , ale czy bym zamienił chorda na razie nie wiem .
A co do głośników to będę chciał posłuchać tych KEF R11 bo Reference 3 o których wcześniej marzyłem to jednak nie mój poziom cenowy . A Canton ... na rynku wtórnym widzę Digital 1 i 1.1 . Różnica w cenie razy dwa i trochę. 1.1 mają większe pudła , tylko czy różnica w tym co prezentuja jest aż tak dużo większa od 1.1 ???
https://www.olx.pl/d/oferta/kolumny-can ... MZvfx.html


Autor tematu
Berni
Junior Audiolub
Posty: 99
Rejestracja: sob 18 gru 2021, 18:22

#44 Głośnikowe do Monitor Audio

Post autor: Berni » sob 15 sty 2022, 15:07

Zapodalem swój problem głośnikowy na innym forum .
Tam najpierw doradzano mi zmianę źródła na lepsze , dodanie Preampa lampowego ( wiem ,. że to wszystko poprawia efekt końcowy ) ,ale ...
Jak zaczęli mnie przekonywać do subwoofera i , że to daje dużo lepsze efekty , bo w takim pomieszczeniu jak moje z takimi słabymi końcówkami to żadne głośniki same mi nie rozwiążą problemu ,to ...
Już wiem , że tam mi nie pomogą .
Sub odpada Forever .
Powiem tak ...nie znam się...,ale jak poprawiać jakość to w calym zakresie a nie tylko powiedzmy dowalać poniżej 70-60Hz i cieszyć się że jest Moc. To by było mistrzostwo świata żeby tak spasować suba z podlogowkami , akustyką itd Czyli dla przeciętnego audioluba niewykonalne .

Na koniec wyszło na to że moich obecnych Monitor Audio Silver 300 też nie powinienem podłączać do końcówek w trybie bridge bo schodzą do 3,5ohm przy 146 Hz . To chyba żadna kolumna nie trzyma cały czas nominalnych 8 ohm . Bo jeśli tak to niczego nie powinienem podpinać pod końcówki bridge.

Awatar użytkownika

Angel
Administrator
Posty: 911
Rejestracja: ndz 29 sie 2021, 22:33
Lokalizacja: Kielce

#45 Głośnikowe do Monitor Audio

Post autor: Angel » sob 15 sty 2022, 21:23

Posłuchałeś przewodów i dobrze. Jeśli nie odczułeś znaczącej poprawy, zmiany, to chyba nie warto w tej chwili dłużej się nad tym zastanawiać.
Co do Cantonów, to najlepiej jakby o nich wypowiedział się @Profi. Tylko nie wiem, czy do nas zagląda i miałby ochotę podzielić się z nami swoim doświadczeniem. Jeśli tak, to zapraszamy. :D
Tymczasem możesz poszukać informacji o tych kolumnach w wątku o Cantonie. Może tam znajdziesz jak się te kolumny pozycjonują?

Co do zmostkowanych koncówek, to rzeczywiście przyjmują wyższą impedancję. Choć nie jest tak, by od razu coś złego się działo jak impedancja spadnie poniżej 8 omów. To wszystko zależy jak nisko spada w jakim zakresie, na jak długo.
Na pewno są kolumny, które mają impedancję znamionową 8 omów a minimum na przykład 6 omów. I takich bym się nie obawiał. Ale jak już spada nawet poniżej 4 omów, to różnie może być. Nikt Ci nie da gwarancji, że wszystko będzie dobrze. Gdyby jakieś rzetelne czasopismo, czy portal przetestowało te końcówki Keces, pomierzyło i wydało opinię, że mogą wysterować trudne kolumny, to byłbym spokojniejszy. Nie natknąłeś się gdzieś w sieci na takie testy?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość