Hjemmeside " Sentrum av vår scene

Sentrum av vår scene

via Daniel Pieczonka
0 kommentarer

Bez względu na to czy działamy na dużej scenie czy na bardzo małej kameralnej to zawsze tej działalności towarzyszy nam odpowiedni sprzęt. Przy dużych koncertach plenerowych czy tych na dużych salach koncertowych większość tego rodzaju elektronicznego sprzętu jest umieszczana w pewnej odległości od sceny. Zazwyczaj jest to kilkadziesiąt metrów od sceny, gdzieś na jej przodzie. Tam też siedzi akustyk i czuwa nad całością przebiegu danego wydarzenia muzycznego. Natomiast przy takich mniejszych występach, gdzie nie ma dodatkowych osób odpowiedzialnych za akustykę, tylko sami członkowie zespołu nad tym czuwają i tego rodzaju urządzenie znajduje się najczęściej na scenie i jest pod kontrola któregoś z członków zespołu.

Bez względu na to czy działamy na dużej scenie czy na bardzo małej kameralnej to zawsze tej działalności towarzyszy nam odpowiedni sprzęt. Przy dużych koncertach plenerowych czy tych na dużych salach koncertowych większość tego rodzaju elektronicznego sprzętu jest umieszczana w pewnej odległości od sceny. Zazwyczaj jest to kilkadziesiąt metrów od sceny, gdzieś na jej przodzie. Tam też siedzi akustyk i czuwa nad całością przebiegu danego wydarzenia muzycznego.

Natomiast przy takich mniejszych występach, gdzie nie ma dodatkowych osób odpowiedzialnych za akustykę, tylko sami członkowie zespołu nad tym czuwają i tego rodzaju urządzenie znajduje się najczęściej na scenie i jest pod kontrola któregoś z członków zespołu. 

Czy już wiemy o jakim urządzeniu sceniczno-estradowym będzie mowa w naszym artykule? Oczywiście opowiemy sobie o mikserach, które są w pewnym sensie sercem całego sprzętu nagłośnieniowego znajdującego się na scenie.   

Driftsegenskaper for studio- og scenemikseren

To czy mamy do czynienia z mikserem typowo studyjnym, który jest najczęściej w postaci ogromnego stołu mikserskiego na panelu, którego jest umieszczonych ogromna ilość pokręteł, suwaków i kanałów, czy mamy do czynienia z niewielkim mikserem scenicznym, to praca na obydwu wygląda niemal identycznie.

Se også:  Jakie funkcje powinien mieć dobry system rezerwacji online?

Jak już powiedzieliśmy na wstępie mikser stanowi centrum naszego działania muzycznego, a to właśnie dla tego, że wszystkie kabel zarówno te od mikrofonów jak również też często od instrumentów np.: keyboardów lecą ze swoim sygnałem prosto do miksera. To tu mamy możliwość ustawienia odpowiednich ścieżek i wyregulowanie ich pod względem mocy czy barwy brzmienia. Jeżeli chodzi o moc, to mowa tu oczywiście o ustawieniu danej głośność wyjścia na danym kanale.

Natomiast jeżeli chodzi o barwę to przede wszystkim mamy możliwość regulacji odpowiednich częstotliwości odpowiadających za tony wysokie, średnie i niskie. Oczywiście w zależności od tego w jakie opcje nasz mikser jest wyposażony takie mamy też dalsze możliwości wpływania i kreowania brzmienia. Najczęściej miksery na swoim pokładzie mają tzw. procesor efektów. Ma to szczególnie duże znaczenie jak przez nasz mikser przepływa ścieżka wokalna. Wtedy sprawą priorytetową jest by mieć możliwość dodania np.: pogłosu czy delikatnego tzw. delay.  

Jak dokonać wyboru miksera 

Na rynku dostępne są różne rodzaje i typy mikserów, zarówno te bardzo mocno rozbudowane i zaawansowane technologicznie jak i te bardzo skromnie wyposażone. Dlatego dokonując wyboru najważniejsze jest by urządzenie te spełniało nasze potrzeby, czyli w pierwszym rzędzie należy określić, co będziemy podpinać. To pozwoli nam ustalić, ile kanałów będziemy potrzebować.

Należy też zastanowić się czy kupujemy urządzenie razem ze wzmacniaczem, czyli z tzw. końcówką mocy, czy sam tylko mikser. Jeżeli chcemy razem z tą tzw. końcówką mocy, to należy szukać wśród tzw. power-mikserów. Jeżeli natomiast umieszczamy sprzęt w tzw. racku to możemy, każde urządzenie kupować osobno i dopasowywać je do swoich bardzo indywidualnych potrzeb i oczekiwań. Mam tu na myśli oddzielny mikser, oddzielna końcówka mocy, oddzielny procesor efektów, możemy do tego dołączyć jeszcze jakiś harmonizer wokalny czy dodatkowy korektor. Ważne wtedy jest, aby dany mikser wyposażony był tylko w odpowiednią ilość wejść i wyjść, by to wszytko można było ze sobą spiąć.   

Se også:  De beste bokhyllehøyttalerne - hvordan velge?

Sammendrag

Rynek oferuje nam niezliczoną ilość różnych odmian i rodzajów mikserów począwszy od analogowych po te cyfrowe, a kończąc na hybrydowych. Ważne jest byśmy optymalnie dopasowali nasz wybór do naszych potrzeb. Dobrze jest trochę sobie zapasu dodać np.: pod względem ilości kanałów, tak by zawsze te przynajmniej dwa wejścia były dodatkowo, bo nigdy nie wiadomo, czy czegoś jeszcze nie będziemy potrzebować podpiąć. Zdecydowanie też warto inwestować w dobre markowe miksery uznanych producentów tak aby nasze studio nagrań było kompletne. 

SE OGSÅ ANDRE ARTIKLER

Legg igjen en kommentar

Nettstedet bruker informasjonskapsler. Ved å bruke nettstedet samtykker du til bruk av informasjonskapsler. Godta Finn ut mer

AudioLub
Velkommen til AudioLUB.co.uk - Din kilde til kunnskap om lyd og musikk! Bloggen vår er din guide til en verden av audiofili, hodetelefoner, høyttalere og musikk. Her finner du anmeldelser av det nyeste lydutstyret, råd om valg av utstyr og musikalsk inspirasjon for enhver smak. Utforsk din lidenskap for lyd sammen med oss, og finn ut hvordan du kan gjøre musikkopplevelsen din enda mer spesiell. Bli med i audiolub.co.uk-fellesskapet og få mer kunnskap om lyd, uansett hvilket nivå du befinner deg på. Hos oss kan du fordype deg i audiofiliens fascinerende verden!
Det kan finnes tilknyttede lenker på nettstedet. Hvis du klikker på disse, kommer du til annonsørens nettsted der du kan lese tilbudet deres. Hvis du velger å benytte deg av dette tilbudet, kan jeg motta en provisjon fra annonsøren eller byrået jeg samarbeider med.

AudioLUB.co.uk © 2024. Alle rettigheter forbeholdes.

Ta kontakt med oss: kontakt@audiolub.pl